AMERIKA, JÖVÜNK!

könyvkiadás

Egy barátnőm segítséget kért verseket író ismerősének. Jobb agyféltekés trénerhez képest elég sarkosan fogalmaztam a könyvkiadás esélyéről. Ha az illető elhiszi magáról, hogy értékes, amit csinál, és következetes munkával megkeresi és megtartja a közönségét, felépít egy stabil rendszert, akkor lehet esélye kötetre és bevételre is.

Úgy éreztem, nem tűntem túl segítőkésznek, de ma egy hírlevélben megerősítést kaptam. Nem csak mi tanítjuk ezt így – aki még nem látta, itt nézheti meg Vidi Rita videóját az íróvállalkozás létrehozásáról és a könyvkiadásról, laza 5 órában, –  Tim Grahl is hasonlóan foglalta össze a kezdő írók számára a tanulságokat három pontban:

Minden szerző lehet sikeres

Nem kell várnod többé arra, hogy valaki kiszemeljen, és azt mondja, Te elég jó vagy! Kezdd el, csináld meg magad! Minden, amire szükséged lehet, a kisujjadban van. Nincs szükséged súlyos pénzekre a  szerzői oldalad felépítésére és a könyvkiadásra! Elérhető árú eszközökkel, módszerekkel meg tudod csinálni.

A marketing jó móka

Ha nem érzed magad jól, miközben a marketinget csinálod, akkor az valószínűleg azért van, mert valójában valami mást csinálsz, nem marketinget. Az én definícióm a marketingre: 1 – Hosszú távú kapcsolat kialakítása az emberekkel 2 – Könyörtelenül segítőkésznek lenni. A marketing arról szól, hogy megtaláld a hasonló gondolkodású embereket, kezdj el velük kommunikálni, és adj nekik olyan értéket, amelyik emeli az életük minőségét. Ha nem ez történik, akkor nem beszélhetünk marketingről. A legtöbb rossz érzés a marketinggel kapcsolatban abból adódik, hogy olyan dolgokat hívunk marketingnek, amelyek nem azok. Ilyen lehet a spam-ek küldése, az emberek zaklatása, és hasonlók.

Terv nélkül nem megy

Egy igazán jó terv két fontos dolgot ad neked: 1 – Megmondja, hogy milyen eszközöket használj (egyúttal azt is, hogy milyeneket NE használj!) 2 – Csökkenti a stresszt a munkafolyamatodban azzal, hogy elég mindig a következő lépésre koncentrálnod!

Tim a fentieket bővebben is kifejti és megtanítja az érdeklődőknek. Aki úgy érzi, hogy szívesen dolgozna Timmel, mert jól beszél angolul és a tengerentúli világ hívja őt, az még egy napig jelentkezhet könyvkiadásról szóló online tréningjére.  Aki hazai vizeken hajózna inkább, azoknak sem kell már sokat várni, hamarosan jön Hegyesi-Kovács Kata megújult, könyvkiadási tudnivalókkal kibővített e-book készítő kurzusa.

Addig is csak egy tanácsot fogadjatok meg: ÍRNI, ÍRNI, ÍRNI!

 Örömteli és alkotó napot kívánok!                

Oláh Gyöngyi Leonida

www.leonida.hu

“Arra, hogy elültess egy fát a legjobb alkalom húsz éve lett volna. A második legjobb időpont ma van.”

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*