5 TIPP, HOGY ÍRJ VÉGRE!

A 4.-5.- 6. helyezettek – és a megoldási módok:

  1. Ha Te is bejelölted a „Tele vagyok témával, de képtelen vagyok leülni és elkezdeni az írást!” pontot, akkor szánj egy fél órát magadra, mikor egyedül maradhatsz! Képzeld magad elé magad 90 évesen! Tényleg, kérlek, hunyd be a szemed, és nézd meg az életed! Először azt a filmet nézd, amikor nem kezdtél el írni! Milyennek látod magad? Mit érzel? Most változtass a mozidon, nézd meg azt a 90 éves embert, aki Te vagy, és lásd, hogy milyen lett az életed úgy, hogy benne volt az írás? Milyennek látod magad? Milyen az életed?
  2. Most kinyithatod a szemed, és írj magadnak levelet ennek az embernek a nevében. Mit tanácsol? Fogj egy papírt és egy tollat, és írd le: Kedves Önmagam!… Folytasd! Aztán olvasd fel magadnak, amit írtál! Meglepő lesz. Olyan, mintha nem Te írtad volna. Az is lehet, hogy kevésbé felemelő, egyszerűen fenéken-billentős. Olvasd fel magadnak minden nap!
  3. Keress magadnak állandó időpontot, mikor leülsz írni. Legyen csak 15 perc, de az legyen háborítatlan és intenzív. Magyarázd el magadnak, hogy igazából csak bemelegítesz, csak az ujjaidat tornáztatod, meg kicsit az agyadat. Nincsenek elvárások. Nem a Himaláját kell megmászni, csak betűket egymás mellé tenni. Menni fog? Nem gúnyolódni akarok. Most, hogy együtt dolgozom Vidi Ritával a jobb agyféltekés írás franchise-ban, minden nap írnom kell és minden nap valami újat tanulok, például kérdőív készítést. Nagyon nehezemre esett a dolog, míg le nem ültem magammal, és meg nem beszéltük – én és jómagam, – hogy gyakorlatilag 4 dolog van, amit csinálnom kell: telefonálni, e-mailt írni, egyebeket írni (blog, fb poszt, oktató anyagok, hírlevelek, könyvek) és tréningeket tartani. Ezek egyike sem probléma nekem, sőt szeretem csinálni! Ezért választottam ezt a munkát. Mióta ez világos, sokkal könnyebben megy. Előtte egy nagy sötét felhőnek éreztem az egészet. De ma már világos kis bárányfelhők sorát látom magam előtt, könnyedén terelgetem őket. (Mindig is bárányfelhő-bodorító akartam lenni, Lázár Ervin nyomán.) Beszélj magaddal az írásról, és mikor beláttad, hogy ez egy jó dolog az életedben, akkor láss hozzá!
  4. Nem zárható ki, hogy van valami mélyebb sérülésed, aminek átlépéséhez az akaraterő, a napi 15 perc „edzés” kitűzése sem elég. Akkor próbálkozz a következőkkel:
  • Csináld végig a KREAGRÁT, ha még nem tetted: ITT TÖLTSD LE
  • Ha nagyon fájdalmas írni, és nem tudsz az írás által egyedül túllépni a felbukkanó dolgokon, akkor keress szakembert, akivel megoldjátok a helyzetet, és utána gyere el tréningre!
  • Gyere el egy tréningre, átlendíthet sok mindenen, mint az egyik korábbi résztvevőt, aki ezt a novellát írta: http://www.leonida.hu/elmeny-velemeny/
  1. Ha a következők akadályoznak „Már a sarki zöldséges is könyvet ad ki! Minek még egy? Ki fogja elolvasni?” és „Ha meg is írnám, tiszta ráfizetés lenne kiadni! Nem lehet ebből megélni!” – akkor elmondom, hogy ezek nem a Te gondolataid. Valahol hallottad őket. A MEGGYŐZŐDÉS CSUPÁN EGY GONDOLAT, AMIT ÚJRA ÉS ÚJRA GONDOLSZ. Hogy el tudd engedni ezeket, hallgasd meg Vidi Rita anyagát. Öt és fél órás, elég hosszú és ütős ahhoz, hogy átalakítsa a berögződött vélekedésedet: http://www.kreativiras.com/irovallalkozas/

Most már mindent tudsz, amit kell! Jöjjön az a 15 perc, mikor csak írsz!

Örömteli és alkotó napot kívánok!

Oláh Gyöngyi www.leonida.hu

“Arra, hogy elültess egy fát, a legjobb időpont húsz éve lett volna. A második legjobb időpont ma van.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*